Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Tο Timbrado στην Ελλάδα σήμερα



Διαβάζοντας διάφορα άρθρα καταξιωμένων εκτροφέων Timbrados,  σε blogs αλλά και σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, άρχισα να διερωτώμαι για το Timbrado στην Ελλάδα αυτή την περίοδο με βάση τη  διαχείριση και την εξέλιξη του καταθέτοντας την δική μου άποψη…



  •   Ακούμε στον χώρο των Timbrado για Intermedio και για Classico.   
Θα πρέπει να ξέρουμε ότι η διαφορά που εστιάζει ανάμεσα στις δυο γραμμές είναι στα floreos, floreos lentos και τα δύηχα ( Variaciones conjuntas ), που για τα Intermedio είναι πιο πλούσια σε ποικιλία και ποσότητα..  
  
  • Οι φωνές Chau Chau  και Piau Piau σε ένα Timbrado ...    
Είναι από τις βασικές φωνές στην φισα της FOE που βαθμολογούνται ξέχωρα και χαρακτηρίζουν ιδιαίτερα τα Classico Timbrado.. Με την δημιουργία και της FOCDE και με διαμορφωμένη φισα διαγωνισμού οι συγκεκριμένες φωνές δεν βαθμολογούνται μεμονωμένα, έτσι δίνεται έμφαση στην ποικιλία των φωνών και ιδιαίτερα στα floreos, floreos lentos και τα δύηχα ( Variaciones conjuntas).  
Στις μέρες μας οι φωνές αυτές έχουν σχεδόν εξαλειφθεί μη έχοντας ιδιαίτερο βάρος στον κώδικα φωνών Timbrado της FOCDE .. 


  • Ρυθμός απόδοσης ρεπερτορίου και χαρακτηρισμός….
Στην Απόδοση του ρεπερτορίου της FOE ο γρήγορος ρυθμός με μεταλλική χροιά και με έμφαση στις συνεχείς φωνές είναι αυτό που χαρακτηρίζει τα Classico Timbrado....
Η Απόδοση του ρεπερτορίου στην FOCDE με έμφαση στα Timbre - Timbre di aqua - Rodadas  και ημισυνεχείς φωνές με περισσότερο ή λιγότερο γρήγορη εκφώνηση είναι αυτά που  χαρακτηρίζουν τα συνεχή Timbrados ή Intermedio... 
Η Απόδοση του ρεπερτορίου της FOCDE με έμφαση στα Floreos, Floreos Lentos και τα δύηχα (Variaciones conjuntas), Cloqueos και σχεδόν ως καθόλου Timbre - Timbre di aqua - Rodadas και σαφώς πιο αργή εκφώνηση, χαρακτηρίζουν τα Aσυνεχή Timbrados, Floreos η Floreados ….   

Από την φίσα αποτελεσμάτων πιο κάτω μπορούμε να διακρίνουμε μια τετράδα Timbrados Intermediate


και εδώ μπορούμε να διακρίνουμε μια τετράδα Timbrados με έμφαση στις ασυνεχείς φωνές Discontinuos

  • Διαφορές, ίντριγκες, κόντρες, εμπόριο, εισαγωγές, προσωπικά οφέλη, διδασκαλία με δάσκαλο, με mp3, χωρίς τίποτα, κλπ, οι ομοσπονδίες (FOE - FOCDE)...  
Πιστεύω ότι θα πρέπει να εστιάσουμε στα προσωπικά μας ακούσματα και με μεγάλη προσοχή, χωρίς να ξεφεύγουμε από τον κώδικα της γραμμής που μας ενδιαφέρει αλλά και στην  απόδοσή του. Θα πρέπει να μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα που θα ακούσουμε και όχι  τόσο το μέσο που έφερε αυτό το αποτέλεσμα..  Τώρα εάν κάποιοι εκμεταλλεύονται την δημοτικότητα του Timbrado για οικονομικό όφελος  πιστεύω ότι η γνώση και η σωστή διαχείρισή απ’ τους θιασώτες του θα τους αφήσει στο περιθώριο.. Ωστόσο για τις ομοσπονδίες πιστεύω ότι η FOCDE δημιουργήθηκε για να καλύψει τα κενά από τα στερεότυπα που είχε η φίσα της FOE θέλοντας έτσι να δόση έμφαση στις δυνατότητες αυτού του υπέροχου τραγουδιστή αφήνοντας ελεύθερους τους εκτροφείς να δημιουργήσουν…      

  •  Αντιπροσωπεύουν την γραμμή τους σήμερα τα υπάρχοντα Timbrado στην Ελλάδα;   
Πράγματι υπάρχει ένα κομμάτι εκτροφέων που εργάζεται σοβαρά στην εξέλιξη της φυλής  και ότι το αποτέλεσμα της δουλειά τους είναι σε πολύ καλό επίπεδο ...  Αυτό αποδεικνύετε βέβαια και από τα αποτελέσματα των κρίσεων που γίνονται στους πανελλήνιους διαγωνισμούς κάθε χρόνο από καταξιωμένους κριτές…    Και αν η συμβολή των εκτροφέων στην εξέλιξη αυτών των γραμμών Timbrado στην Ελλάδα είναι η ανάλογη του μύθου του ονόματός του τότε πολύ σύντομα το επίπεδο θα είναι  αντάξιο της γενέτηρά του...       

  • Χρειάζονται οι διαγωνισμοί φωνής;  
Θα ήθελα να προσθέσω εδώ ότι είναι το πλέων σημαντικό στην εκτροφή του Timbrados η συγκεκριμένη διαδικασία των διαγωνισμών..  Ας μην ξεχνάμε ότι εδώ και πολλά χρόνια η διαδικασία της αναπαραγωγής, διδασκαλίας, εκπαίδευσης και τελικά ο διαγωνισμός-οι μας δίνουν την εξέλιξη και την γνησιότητα της συγκεκριμένης φυλής. Από την άλλη μεριά βέβαια ο ρόλος των συλλόγων φωνής θα πρέπει να  είναι ο ανάλογος για την διαφύλαξη της καθαροαιμίας των φυλών που εκτρέφουν τα μέλη τους. Με το επίπεδο σε γνώσεις να είναι πολύ υψηλό αλλά και με τα μέλη τους να έχουν πολύ καλό υλικό αναπαραγωγής..    

  • Υπήρχε μια άποψη και ίσος υπάρχει ακόμα σε κάποιους, ότι όσοι εκτροφείς εκθέτουν πουλιά σε διαγωνισμούς το κάνουν για την πώλησή τους σε υψηλές τιμές…   
 Άραγε οι εκτροφείς που δεν μπαίνουν σε παρόμοια διαδικασία  (διδασκαλεία, εκπαίδευση, διαγωνισμός) γιατί το κάνουν? 
Πιστεύω ότι όποιος θέλει να ασχοληθεί αξιόλογα με αυτή την φυλή η διαδικασία είναι μόνο μέσα από (σύλλογο φωνής, σωστές γενετικές βάσεις, διδασκαλεία, εκπαίδευση, διαγωνισμός-οί).  Η βαθμολογία ενός Timbrados είναι η κατοχύρωση του εκτροφέα για την δουλειά του... Η αγορά ενός Timbrados προϋποθέτει την φίσα των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού και το γενεαλογικό του δένδρο....  Θεωρώ ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί όσον αφορά την ποιότητα και τον  στόχο για τα Timbrados που δεν έχουν κριθεί από εκτροφείς που συνειδητά δεν μετέχουν σε αυτή την διαδικασία. Κάποιος που θέλει να ασχοληθεί αξιόλογα με αυτό το χόμπι δεν θα πρέπει να μπει στην διαδικασία στο να κάνει εκτροφή εάν δεν ξέρει την βαθμολογία την γενεαλογία και το πλήρη ιστορικό του γενεαλογικού χάρτη των πουλιών που θα πάρει για να κάνει εκτροφή και που είναι απαραίτητος να φυλάττει…   

  • Τα κοινά οικόσιτα καναρίνια εάν εκπαιδευτούν με φωνές Timbrados  
Θα μπορούσαν να αποδώσουν αρκετά καλά το ρεπερτόριο των Timbrados. Πως μπορούμε λοιπόν να τα ξεχωρίσουμε; Ένα κοινό καναρινί δεν μπορεί να έχει το μέταλλο και την χροιά ενός Timbrado, αλλά και όλο το ρεπερτόριό του ( το Timbrado μπορεί να πει μέχρι 12 διαφορετικές φωνές)   βέβαια ένα κοινό αυτί δεν μπορεί να το αντιληφθεί αυτό εύκολα.. 
Ένα κοινό καναρίνι μπορεί εάν δουλευτή με τις φωνές ενός  Timbrado, να το φτάσει φωνητικά αλλά σε ένα διαγωνισμό δεν θα μπορούσε να πάρει κάποια αξιόλογη βαθμολογία.    

  • Εμπλουτισμός με νέα αίματα στην γραμμή μας.  
Θα πρέπει να εμπλουτίζουμε με νέα αίματα την γραμμή που εκτρέφουμε  απ’ την στιγμή βέβαια που έχουμε το επίπεδο που επιθυμούμε για να μπορούμε να ανανεώνουμε έτσι στοιχεία της φυλής προσθέτοντας κάποια νέα η αφαιρώντας κάποια μη επιθυμητά. Θα μπορούσαμε να αναμίξουμε γενετικά διαφορετικές γραμμές Timbrados (clasico, intermedio, discontinuo) αλλά με την προϋπόθεση πιστεύω μόνο εάν εστιάσουμε στα  φωνητικά αποτελέσματα και στο ρυθμό που θα θέλουμε να έχουμε...    

Πιστεύω η μη διαιώνιση του κοντόφθαλμου, στερεότυπου είναι αυτό που θα μπορούσε να βοηθήσει αυτή της φυλή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου